Lifestyle

Tijd voor Vlieland

Koffers in het daarvoor bestemde bagagekarretje en wij aan boord van de “MS Vlieland”. De scheepshoorn klinkt drie keer en dan is het echt zover, we zijn onderweg naar Vlieland. Dit jaar hebben we onze vakantie laat gepland, we zijn twee weken in Frankrijk geweest en nu gaan we samen nog fijn een week uitwaaien op Vlieland. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we naar dit Waddeneiland gaan en hebben dus geen idee wat we aan zullen treffen.
De “MS Vlieland” doet er zo’n 90 minuten om van Harlingen naar Vlieland te varen, dus we besluiten lekker aan de bar te gaan hangen. Het is vrijdagmiddag en erg druk op de boot, er gaan een hoop mensen samen met ons richting het eiland.
Na ongeveer een uur varen we langs een zandbank met daarop een aantal zeehonden die heerlijk van de wind en de zon genieten. Het is een schattig gezicht om ze zo heerlijk te zien liggen.

En dan na 90 minuten varen komen we aan in de haven van Oost-Vlieland. Het is een bedrijvigheid van jewelste. In de eerste plaats moeten we natuurlijk allemaal eerst van boord om vervolgens met z’n allen naar de plaatselijke fietsverhuur tegenover de haven te rennen voor je huurfiets of naar de VVV die weer naast de fietsverhuur zit en waar je de sleutel van je gehuurde huisje weer op kunt halen. Lekker overzichtelijk in deze toch, ietwat chaos. Dit is dus de bedrijvigheid van het eiland als er een boot aankomt. Een gezellige georganiseerde chaos en wij lopen er tussen want ook wij hebben een fiets gehuurd bij de plaatselijke fietsverhuur en ook wij moeten daarna naar de VVV om de sleutel van ons gehuurde huisje te halen. Uiteindelijk is het allemaal binnen een half uur gepiept en kunnen we op weg.

Vlieland is een eiland waar alleen de eilandbewoners een auto mogen rijden, gasten van het eiland mogen hun auto op het vaste land laten staan, het is niet toegestaan deze mee te nemen naar het eiland tijdens je verblijf. Iedere toerist op Vlieland zie je eigenlijk wel zo’n beetje zijn of haar ding doen op de fiets.

Aangezien mijn interne TomTom het eigenlijk permanent niet doet zijn we aangewezen op de navigatie van Ewout. En die werkt! Binnen een paar minuten staan we voor ons gehuurde huisje, midden in de duinen. Wat een heerlijkheid. Als we een strandwandeling willen maken hoeven we alleen maar het pad af, een duintje over en we staan op het strand. En wat voor strand! Vlieland heeft prachtig brede stranden waar je uren lang kunt wandelen want ze zijn kilometers lang.

Eenmaal dus aangekomen in ons huisje voor de komende week is het nog even wachten op onze bagage, deze wordt apart gebracht door het bagagetransport. Verder hebben we voor onze vakantie begon een boodschappenlijst gemaild aan de Spar voor de eerste boodschappen en die worden ook nog gebracht door de boodschappendienst.

En dan zijn we er klaar voor, onze vakantieweek kan beginnen! Heerlijk uitwaaien op het strand, fietsend het eiland verkennen, hier en daar een excursie en niet te vergeten, lekker eten!

Liefs xxx

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *